• FEMETTA I TIDIGA LÖRDAGSMATCHEN!

    Kållandsö var på besök på lunchmatchen idag. Slutresultatet stannade på 5-1 till ÖSIK efter en målexplosion med tre mål på 8 min mellan 10-18 min. Allt frid och fröjd? Nej då. Mestadels en loj insats där glöden lös med sin frånvaro.De avgörande passen var allt som oftast för långa eller för korta. Sen drog vi på oss en hel drös gula kort. Sånt brukar som bekant straffa sig frampå höstkanten.... I mål deuterade Melvin Antonsson som bara var sekunder från att hålla nollan.Målet tillkom efter total obefintlig markering på frispark. Mycket onödigt... Nu vanns ändå matchen med 5-1. Detta beroende på att vi är ett betydligt bättre lag än ö-borna. Inte minst under målrycket i matchinedningen. Matchen prestation stod Frans Stensson för när han sprintade 50 m och hann fram på Måns inlägg. 4-0 betyde det! Övriga mål gjorde Melvin B, Joel K,Alfons E och i andra halvlek Victor A. Piggast var Melvin B som jobbade fram många bollar på mittfältet. Framåt blir Frans en allt piggare inlektion. Tre backlinjen höll tätt i 89 min där Liam var outstanding med skallen. Joel blev ju t.o.m målskytt nä han drog in en frispark från 30 ! Nästa match är redan på torsdag (k-h färdsdag). På bortaplan kl 13:00 möter vi då alltid svåra K Vedum. Kan man hoppas på en kanoninsats? Jag tror det! Men redan nu på måndag styr U-laget kosan till Bronäsvallen och N Härene. Lagledare Johan S kanske luftar några otippade namn. Åk dit heja får ni se..... Vi ses! Lars E Herr 9 maj 0kommentarer
  • Matchens profil

    Imorgon lördag kommer Kållandsö på besök. Denna gången avgörs matchen på Tigervallen och där kommer våra herrar spela fram till sommaruppehållet! Matchens Profil till detta intressanta möte är Örslösa/Sönes nr.4 Rasmus Algotsson! Bonnarunda igår, hur känns kroppen idag? - Kroppen känns bra, men har såklart varit i bättre form… Men mycket vatten o käk så är formen tillbaka på lördag. Många spelare har speciella ritualer inför match. Har du någon vana eller grej som du alltid måste göra innan ni går ut? - Har ingen speciell ritual direkt så, är väl bara att börja från vänster på benskydd och skor. - När du inte är nere på fotbollsplanen, vad gör du då? Då hittar ni mig förmodligen på golfbanan. - Vem i laget är mest fåfäng och spenderar mest tid i spegeln innan match? Måste nog vara Alfons, han är alltid vattenkammad och fixat till samling. - Hur går tankarna inför morgondagen, någon som ser extra het ut? Måns Dahl har sett het ut på träningarna i veckan så tror han kan stänka in en eller en annan. Herr 8 maj 0kommentarer
  • DELAD POTT PÅ ÅTERINVIGNINGEN

    Fyra år efter vildsvinens härjningar på Sönevallen var det i eftermiddag dags för återinvigning med pompa och ståt. Bland kringaktiviteterna fanns hoppborg för barnen och med Kenneth Larsson som grillmästare serverades kebab i bröd till publiken. Styrelsen med Bettan och Markus i spetsen har verkligen gjort ett jättejobb med att fixa en liten folkfest. Motståndarna Källby är liksom vi själva ett tippat topplag så förutsättningarna fanns för en bra match. Tyvärr var vädergudarna inte på vår sida. En isande vind från Vänerns ännu kalla vatten blåste genom både märg och ben. Till matchen. Hemmalaget verkade tagna av stundens allvar och första halvlek gick på poäng till Källby. Utdelningen dröjde dock till halvlekens slutminut då man forcerade in en målvaktsretur från Felix. Paus 0-1. Ombytta roller i andra. ÖSIK tog ett bastant grepp om matchen. Kvitteringen skulle komma. I 72:a min sköt Melvin ett skott som Alfons Ernryd kunde styra in. Trots en hel del hel- och halvchanser blev det inga fler mål utan matchen slutade 1-1. Ett rättvist resultat. Att vi har en bredare trupp i år märktes när vi idag saknade Totte, Liam och Aronsson. Ludvig Skoglund kom in och gjorde en mycket stabil insats på backen. Han tillför längd och tyngd vid fasta situationer. Ungtupparna Alfred Andersson och Frans Stensson visade gott gry i 2:a halvlek. Nygamle Rasmus Asärdius gjorde också en stabil insats. Under sina år i exil har han hunnit med att starta upp och lägga ner Tuns IK samt jobba som ledare i Råda BK. Nästa lördag väntar ett nytt möte med ett tippat topplag. På Trässbergsvallen möter vi alltid svårspelade TBK. Tyvärr är jag i Göteborg då men får hålla koll på distans. Vi ses! Lars E. Till sist ett klarläggande. En del supportrar som läst namnet L Skoglund i laguppställningen har trott att det är Lars Skoglund som gjort comeback. Detta dementeras härmed. Även om han är en s.k ”late blumer” nöjer han sig med att bemanna inträdeskuren. Ännu ett tag….. Även vårt damlag spelade match idag. Tyvärr förlorade man en jämn kamp mot Ardala med 1-2. Herr 25 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter