• Matchens profil

    Dags för omgång två och Källby IF kommer och gästar ett grönskande Sönevallen. Ett Sönevallen som inte haft senior matcher under de senaste 3 säsnongerna. Matchens Profil till detta intressanta möte är Örslösa/Sönes lagkapten och nr.5, Joel Karlsson! ?Du stod bredvid senast mot Mellby på grund av lite strul med baksida lår. Hur känns kroppen nu och vad har du för tanke efter matchen? - Jo men kroppen känns ändå förvånansvärt bra jämfört mot vad det gjorde bara för en vecka sen när det var serie premiär! Det är ju aldrig kul att stå vid sidan av och kolla på matcher, som jag har fått göra i princip hela försäsongen men det var en kul match att se på! Bra ös framåt och första halvlek var riktigt bra både offensivt och defensivt även fast vi kunde ha gjort ett par mål till! Andra halvlek startade ungefär på samma vis, men när dom får in deras slumpartade mål på en överlång hörna så blir det lite nerver känns det som och det blev lite stressigt och en del felbeslut. Men över lag så är det en mer än godkänd match, det är ju bara titta på resultatet 7-1.? ?Hur går dina tankar inför säsongen, någon som ser extra het ut eller vad har ÖSIKs supportrar att vänta i år? - Jag har en ruskigt bra känsla inför säsongen, jag tycker att vi har tagit kliv för varje match vi har spelat och vi har visat att vi kan bjuda upp till match mot lag högre upp i seriesystemet, vi vinner mot 2 st div 5 lag på försäsongen (Råda och Ardala) och vi bjuder upp till en riktigt jämn match i 75 minuter mot Våmb som spelar i 4an. Så det kommer allt bli många segersånger i år! Alfons Ernryd har sett riktigt het ut hela året så det är nån att hålla ögonen på! Victor har kommit igång med målskyttet efter sin långa skada vilket är riktigt kul! Även Melvin Berg har ju lyckats träffa målet på träningarna för en gångs skull! Liam har bjudit på dubbla snurrfinter och några fina trixningar mot Mellby, men det brukar ofta rinna ut till inkast när hybrisen tar över! Felix har känts riktigt säker både mellan stolparna och med fötterna. Nämen det är väll egentligen hela truppen som är riktigt bra och det blir en tuff säsong för coach att välja ut både trupp och start 11 varje vecka. ? Nu en lite viktigare fråga. Om du hade ställt upp i Idol, vilken låt hade du valt att framföra då? - Det hade nog inte varit kul för någon om jag ställde upp i idol faktiskt, jag må vara en man med otroligt få talanger och sångrösten är nog min absolut sämsta! Men hade jag fått välja så hade det nog blivit en låt av bolaget. Jag tycker själv att det låter bra när jag sjunger det, men det kan även bero på att det alltid är efter klockan 22 på lördagar.? Vem i laget ställer till med mest skandaler? - Oj det blir svårt att svara på. Stadling efter några bodyshots kan bli het! Mange 13.30 på josefs är inget man vill vila ögonen på heller! Junisarna hade ju lite för roligt på träningslägret, men det ska jag inte hänga ut nån för här! ?Sista och mest givna frågan. Vad tror du om morgondagens match? - Matchen imorgon kommer att bli en av årets höjdpunkter! Två lag som kommer slåss i toppen hela säsongen mot varandra i en match som brukar kunna hetta till! Förhoppningsvis kommer det mycket publik och kikar och det är ju alltid extra kul! Resultatet blir 3-0 till ÖSIK efter ett mål vardera av anfallstrion! Herr 24 apr 0kommentarer
  • Fotbollsskolan startar

    Med start 5:e maj och fortsatt tisdagar 17:30-18:15 kör ÖSIK:s damer fotbollsskolan på Örslösa IP. Alla barn födda 20-23 är välkomna! Ingen speciell uttrustning krävs. Sprid ordet så att det når så många som möjligt. Glöm ej att följa ÖSIK på sociala medier för nyheter och annat skoj. Örslösa-Söne IK 20 apr 0kommentarer
  • STORSEGER PÅ MELLBYVALLEN!

    Kulan i luften. Ett säkert vårtecken. För tredje året i stod Mellby som premiärmotståndare. Tunga poängtapp två år i rad. Hade det satt griller i hövet på ÖSIK:arna? Nej då. Mellbyspöket jagades bort med all accuratess. Siffrorna 1-7 lyste på anslagstavlan vid slutsignal! Första målet dröjde 18 min men var nog kvällens vackraste, Oscar A drog in ett inlägg från högerkanten som tvillingbroder Victor nickade in in i nättaket. Vilken comeback av Victor som höstas fick benpiporna avsparkade i seriefinalen mot Vinninga! Sen rullade det på i samma stil och via 3-0 i halvtid skrevs segersiffrorna till hela 7-1. Mellbys enda skott på mål gick in och betydde 1-4. ÖSIK:s 7 mål ombesörjdes av 7 st enmålsskyttar. Oscar Adamsson, Emil Berg-Svensson ,Melvin Berg,Alfons Enryd,Lukas Karlsson , Måns Dahl samt Victor A hette dom. Årets första match på naturgräs innebar förstås att det blev en och annan snedstuds att bemästra. Vi luftade hela 18 manna truppen och extra kul att förra årets skadedrabbade Totte och Victor kunde köra för fullt. Skönt besked för lagledningen inför framtiden. Svårare matcher väntar. Redan i hemmapremiären nästa vecka väntar ett tippat topplag i form av Källby. Matchen spelas på Sönevallen som därmed kommer att återinvigas. Runt matchen kommer det hända saker så rikta in lördagseftermiddagen på en kul föreställning! Nu suger vi på derbysegern ett par dar innan vi börjar ladda inför Källby. Vi ses! Lars E. Herr 17 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter