Det är snart dags för seriepremiär!
Vi är ett gött gäng som gjort ett hårt jobb under försäsongen och vi närmar oss premiären med höga förväntningar på att ha en rolig säsong! Under försäsongen har vi spelat DM där vi haft tufft motstånd och några tuffa förluster rent resultatmässigt men positiviteten har funnits och vi har visat många kvaliteter som vi tar med oss in i serien. Sista DM-matchen vi spelade, mot Kronängs IF, var inte alls bra resultatmässigt men prestationsmässigt var det något helt annat. Trots stort underläge arbetade vi som ett lag och försökte spela vår fotboll. Ströms knän är bevis på uppoffrande spel för varandra! Efter den matchen kände jag, tar vi med oss detta in i serien, den mentaliteten, då kan denna säsong bli fylld av stolthet i tränarhjärtat! Den gångna helgen spenderade många av oss på träningsläger i Danmark och måndagskvällen bjöd på ett stabilt genrep inför lördagens premiär. Några saker att finslipa på tog vi med oss, till exempel avslut, men det nötte vi hela tordagsträningen så nu sitter det. I går hade vi en härlig första träning på Sönes nya A-plan, i sol, det var fantastiskt! Hoppas ni är många som kommer och stöttar ÖSIK i Axvall på lördag!
Dam
17 apr
0kommentarer
DM mot Våmb
Samling i Råda senast 18.20. Påminner om att det inte är någon träning tisdag. På torsdag tränar 09-laget om man vill vara med då. Nästa vecka blir det träning tisdag och torsdag - men vi vet i nuläget inte om det blir på gräs i Örslösa eller konstgräset i Råda,
Herr
6 apr
0kommentarer
Köp en påsklott och stötta oss!
Klick här och köp din Påsklott av oss
Örslösa-Söne IK
30 mar
0kommentarer
Visa fler nyheter